Hər yaşda musiqi insana bircür təsir edir və zövqləri də müxtəlif istiqamətlərə yönləndirir. Musiqi bir incəsənət növüdür, amma sağlanlığımızı da formalaşdırmağa qadirdir.
Sağlamolun.az müxtəlif yaş qrupları üzrə sağlam və qeyri-sağlam musiqi seçimini edib. Hansı yaşda hansı növ mahnılar dinlənilməlidir?
Körpələr (0-3 yaş):
Zərif laylalar və uşaq mahnıları: bu kimi sakitləşdirici melodiyalar körpələri sakitləşdirməyə və yuxuya getməyə kömək edə bilər.
Klassik musiqi: Mozart və Bax kimi bəstəkarların yumşaq, instrumental əsərləri sakitləşdirici təsir göstərə və erkən beyin inkişafını stimullasdira bilər.
Sadə, təkrarlanan mahnılar: İzlənməsi asan melodiyaları və sözləri olan mahnılar körpələri cəlb edə və dil inkişafını təşviq edə bilər.
Məktəbəqədər uşaqlar (3-5 yaş):
Təhsil mahnıları: Rəqəmlər, rənglər və əlifba kimi əsas anlayışları öyrədən musiqi həm əyləncəli, həm də məlumatlandırıcı ola bilər.
Şən, pozitiv pop musiqi: Cazibədar melodiyaları və müsbət mesajları olan yaşa uygun pop mahnıları məktəbəqədər uşaqlara enerji verə və həvəsləndirə bilər.
İbtidai məktəb uşaqları (6-12 yaş):
Yaşa uyğun pop musiqisi: Təmiz sözləri və müsbət mövzulu pop mahnıları bu yaş qrupunda olan uşaqlarda rezonans yaradır və şəxsiyyət və aidiyyət hissini təmin edir.
İlham verən və həvəsləndirici mahnılar: Əzmkarlığı, özünə inamı və xeyirxahlığı təşviq edən musiqi ibtidai məktəb uşaqlarına mühüm dəyərlərin aşılanmasına kömək edə bilər.
Müxtəlif musiqi janrları: Uşaqları klassik, caz, dünya musiqisi və musiqili teatr daxil olmaqla müxtəlif musiqi üslubları ilə tanış etmək, onların mədəni şüurunu və musiqiyə olan qiymətlərini genişləndirir. Həmçinin uşaqlar ibtidai məktəbə daxil olduqdan sonra onların musiqi zövqləri fərqli olmağa başlaya bilər, lakin müxtəlif janrlara məruz qalma onların musiqi və mədəniyyətə olan qiymətlərini genişləndirə bilər. Dostluq, dözümlülük və özünə inam mövzuları olan müsbət və gücləndirici mahnılar uşaqların özünə hörmətini və sosial bacarıqlarını artırmağa kömək edə bilər. Bundan əlavə, tarixi və ya mədəni əhəmiyyəti olan musiqi öyrənmək və kəşf etmək, empatiya və müxtəlif perspektivləri dərk etmək üçün dəyərli imkanlar təmin edə bilər. İstər məktəb musiqi proqramlarında iştirak, istər ailə dostu radio stansiyalari qulaq asmaq, istərsə də canlı konsertlərdə iştirak etməklə, uşaqlarda həyatlarını zənginləşdirən və şəxsiyyət hissini gücləndirən ömürlük musiqi sevgisi inkişaf edə bilər.
Yeniyetmələr (13-18 yaş):
Sağlam musiqi mürəkkəbliklərdə naviqasiya edən yeniyetmələr üçün musiqi özünü ifadə etməyin və emosional azadlığın güçlü forması kimi xidmət edir. Şəxsiyyət, mənsubiyyət və şəxsi inkişaf kimi mövzuları əhatə edən müsbət və əlaqəli mahnı sözləri yeniyetmələrdə dərin rezonans yarada bilər, çətin anlarda təsdiq və dəstək verir. Bundan əlavə, musiqi yeniyetmələri öz həmyaşıdları və icmaları ilə əlaqələndirmək, aidiyyət hissini və paylaşılan mədəni təcrübələri inkişaf etdirmək üçün köprü rolünü oynaya bilər. İstər yeni sənətçilər kəşf etmək, musiqi festival alanında iştirak etmək, istərsə də mahnı yazmaq və ifaçılıq vasitəsilə özlərini ifadə etmək vasitəsilə olsun, yeniyetmələr yetkinliyə doğru səyahətlərini möhkəmlik və orijinallıqla idarə etmək üçün musiqinin dəyişdirici gücündən istifadə edə bilərlər. Musiqi dinləmək sizi basketbol, futbol, hətta həndbol və s. kimi idmanlarda daha yaxşı məşğul olmağa təşviq edir. Və demək istədiyim odur ki, musiqi sizi, məni və hər kəsi ruhlandırır!! Məsələn, kimsə kədərlənir və musiqi dinləyir, niyə? Çünki bir daha deyirəm ki, musiqi bizi keçən dəfəkindən daha yaxşı edə bilər, bizi daha çox, daha da yaxşı etməyə vadar edir və ən əsası bizi sakitləşdirir.
Xülasə, uşaqlar üçün sağlam musiqi emosional rifahı, koqnitiv inkişafı və sosial əlaqəni təşviq edən müxtəlif janrları və üslubları əhatə edir. Valideynlər, pedaqoqlar və tərbiyəçilər yaşa uyğun və mədəni zənginləşdirici musiqi təcrübələri təqdim etməklə uşaqların musiqiyə olan sevgisini inkişaf etdirə və onları maraq, yaradıcılıq və şəfqətlə ətrafdakı dünyanı araştırma üçün gücləndirə bilərlər.
Adətən bəzi rep və ya elektron musiqidə rast gəlinən narkotik asılılığını və ya riskli davranışı tərifləyən musiqi, yaşlı həmyaşıdları və ya bütləri təqlid etməyə çalışan yeniyetmələr üzərində xüsusilə təsirli ola bilər.
Yeniyetmələr musiqi sözlərini və mövzularını tənqidi təhlil etmək qabiliyyətinə malik olsalar da, onlar hələ də qeyri-sağlam davranışları və ya qeyri-real standartları, məsələn, narkotik maddələrdən sui-istifadəni, zorakılığı və ya zəhərli münasibətləri tərənnüm edən mahnıların təsirinə məruz qala bilərlər.
Mizoginistik sözləri olan musiqi yeniyetmələr arasında gender rollarına qarşı zərərli stereotipləri və münasibətləri davam etdirə, onların sosial qarşılıqlı əlaqəsinə və özünə hörmətinə təsir göstərə bilər.
Xülasə, uşaqlar üçün qeyri-sağlam və sağlam sayıla biləcək musiqi növləri onların yaş və inkişaf mərhələsindən asılı olaraq dəyişir. Valideynlər və tərbiyəçilər övladlarının dinlədiyi musiqidə verilən məzmun və mesajları nəzərə almalı və onları yaşa uyğun və müsbət musiqi təcrübələrinə yönəltməyə kömək etməlidir.
Follow @7timesaz